Semua Bisa Bicara

Kamis, 11 Maret 2010

hidup itu pilihan

hidup itu pilihan.

hidup memang tentang memilih.

seperti,

saya yang memilih hidup daripada bunuh diri.

seperti,

saya yang memilih basah kehujanan daripada tetap basah kehujanan karena memakai jas hujan yang bolong.

seperti,

saya yang memilih menerobos hujan daripada terperangkap hujan distau tempat.

seperti,

saya yang memilih belajar bahasa jepang daripada belajar bahasa mandarin.

seperti,

saya yang memilih tidak pakai baju daripada harus memakai baju warna pink.

seperti,

saya yang memilih jalan sendirian daripada harus menunggu orang lain.

seperti,

saya yang memilih bermalas2an daripada memaksakan diri mengerjakan tugas.

seperti,

saya yang memilih mematikan TV daripada harus nonton sinetron yang tak kunjung tamat.

seperti,

saya yang tetap makan seafood daripada menyiksa diri tidak makan seafood karena alergi.

seperti,

saya yang memilih memakai sepatu converse daripada high heels.

dan seperti, saya yang memilih diam dan menunggu daripada berkata tapi tak didengar, daripada mengejar yang tak mungkin tergapai.

well, that's just me.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar